niedziela, 16 czerwca 2013

Puszyste, kruche ciasto z truskawkami i rabarbarem

Jadłam w życiu już nie jedno pyszne ciasto z rabarbarem, ale kiedy spróbowałam u teściowej tego - poczułam prawdziwe niebo w gębie. Jest perfekcyjne - puszyste, a zarazem kruche. Rozpływa się w ustach. Musiałam zrobić je także u siebie w domu i oto jest ;)


Składniki:
1 kostka masła
2 szklanki mąki krupczatki
1 niepełna szklanka cukru pudru
2 jajka
czubata łyżeczka proszku do pieczenia
cukier waniliowy
2 łyżki kwaśnej, gęstej śmietany 
Rabarbar i/lub truskawki (mogą być też inne owoce)

Na kruszonkę:
ok. pół szklanki mąki,
niepełne pół szklanki cukru pudru
pół kostki masła prosto z lodówki
(ja kruszonkę robię "na oko" więc to proporcje przybliżone)

Wykonanie:
Cukier puder i cukier waniliowy ucieram mikserem razem z lekko rozpuszczonym masłem na puszystą masę. Dodaję do niej jajka - po jednym cały czas ucierając. Do tej masy dosypuję przesianą przez sitko mąkę z proszkiem do pieczenia. Na końcu dodaję jeszcze dwie łyżki śmietany i miksuję wszystko razem jeszcze przez ok. minutę.
Gotową masę wykładam na blachę wysmarowaną tłuszczem i pokrywam owocami.


Szykuję kruszonkę siekając masło i łącząc je tym samym z mąką i cukrem pudrem. Pod koniec ugniatam ją już w palcach i posypuję nią ciasto.
Ciacho pieczemy przez ok. 45 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.

2 komentarze: