czwartek, 23 sierpnia 2012

Tarta z letnimi owocami

Miesiąc mnie tu nie było ;) myślałam, że lato będzie sprzyjać temu blogowi, ale jakoś teraz szkoda czasu na siedzenie w kuchn...

Ale na dobre ciasto z owocami czasu nie szkoda, dlatego musi się ono tutaj znaleźć. Przepis pochodzi z bloga White Plate i wielu osobom na pewno jest znany. Ja przygotowuję tę tartę z różnymi owocami. Raz była z malinami, borówkami i odrobiną śliwek (duuuuużo owoców):


 

A wczoraj zawitała u mnie wersja śliwkowa:


Składniki na spód:
250 g mąki 
125 g masła
szczypta soli
3-4 łyżki śmietany

Dowolne owoce w dowolnej ilości, byle przykryć całe ciasto ;)

Składniki na "zalewę" owoców
100 ml śmietany 30-36% (ja biorę 36% a z pozostałych 400 ml robię domowe lody :))
2 jajka
100 g cukru pudru
50 g mąki

Przygotowanie:
Z mąki, odrobiny soli i masła wyrabiamy ciasto, śmietanę dodając pod koniec.
Gotowym ciastem wykładamy formę do tarty i wstawiamy ją do piekarnika nagrzanego do 180 stopni. Ja podpiekam samo ciasto przez 15 minut. Następnie wykładam na nie owoce i zalewam płynną częścią ciasta, którą przygotowuję miksując wszystkie składniki.
Całość piekę jeszcze ok. 45 minut aż wierzch się ładnie przyrumieni.

12 komentarzy: