sobota, 7 kwietnia 2012

Zupa ogórkowa

W dzieciństwie to była moja ulubiona zupa. Chyba do tej pory jest... Dzisiaj w wydaniu wegetariańskim i bardzo szybkim. Pokrojenie warzyw zajmuje max 10 minut, gotowanie 20.
Bulion z kostki, ale od kiedy zajrzałam do sklepu ze zdrową, ekologiczną żywnością i nabyłam tam nie-chemiczne kostki rosołowe, nie mam już wyrzutów sumienia gotując taką zupę :)


Składniki (na ok. 4 porcje)
2 kostki rosołowe warzywne (bez soli)
1 pietruszka
1/4 selera
1 duża marchew
4 spore ogórki kiszone
1/2 pora
sól, pieprz, koperek

Zupa aż się prosi o dodanie ziemniaków, ale u mnie ich nie ma bo nie jem ziemniaków z powodu ich wysokiego IG.


Zagotować ok. 1 litr wody, rozpuścić w nim kostki rosołowe. Warzywa pokroić w kostkę (pora w talarki), ogórki zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Wrzucić do zupy, doprawić...
Ja gotuję niecałe 20 minut, bo nie chcę aby warzywa były zbyt miękkie. Przed podaniem posypać koperkiem.

1 komentarz: