piątek, 27 kwietnia 2012

Makaron z tuńczykiem

Ta potrawa jest w mojej czołówce jeśli chodzi o następujące cechy:
1. Bardzo smaczna
2. Ekspresowa w wykonaniu
3. Najbardziej... niefotogeniczna ;)
O ile nad tym ostatnim punktem ubolewam, tak dwa pierwsze bardzo mnie cieszą. To po prostu pomysł na obiad w 15 minut, w dodatku świetnie sprawdzający się w sytuacji kiedy lodówka świeci pustkami (a makaron, puszka tuńczyka i cebula są u mnie w domu zawsze).


Składniki (na 2 osoby)
1 dość duża cebula
puszka tuńczyka w sosie własnym
tymianek (oczywiście może być zarówno świeży jak i suszony)
sól, pieprz
makaron pełnoziarnisty
1 łyżka śmietany/majonezu (można dodać więcej)
Olej do smażenia

Wykonanie jest oczywiście banalne - wstawiamy makaron, kroimy i szklimy na oleju cebulę, doprawiamy ją pieprzem (ja dodaję go bardzo dużo, lubię jak jest dobrze wyczuwalny), tymianek (również nie żałuję), dodajemy tuńczyka z puszki i łyżkę śmietany/majonezu.Mieszamy i chwilę podsmażamy :) sos gotowy. Jeśli nie zależy nam na estetycznym wyglądzie potrawy, dobrze wymieszać makaron z sosem jeszcze na patelni i tak przez chwilę podsmażyć.

To zestawienie świetnie komponuje się też z warzywami, np. papryką i cukinią. Ale że jestem fanką prostoty i szybkiego gotowania, to właśnie ta "uboga" wersja gości u mnie najczęściej :).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz