czwartek, 22 listopada 2012

Tiramisu

To tradycyjny włoski deser... Puszysty, kremowy, słodki, delikatnie alkoholowy... Po prostu pyszny :).
W dodatku naprawdę bardzo prosty w wykonaniu, więc może go zrobić każdy.

Przedstawiam przepis na idealne tiramisu. Idealne dla mnie - nie za słodkie i bardzo kremowe. Już mam ochotę zrobić następne :).


Składniki (na 4 pucharki)

500 g sera mascarpone
4 jajka
ok. 30ml likieru Amaretto
ok. 150 ml posłodzonej kawy rozpuszczalnej
4 czubate łyżki cukru pudru
kakao
opakowanie biszkoptów (ja do pucharków dodaję okrągłe)

Można dodać też cukier z wanilią.


Zaparzamy kawę z cukrem i studzimy ją. 

Jajka sparzamy wrzątkiem (ja zanurzam je w nim na ok. 10 sekund). Oddzielamy żółtka od białek - uwaga, ja zastosowałam wszystkie żółtka, ale białek tylko połowę, gdyż zależało mi aby krem był gęsty. Jeśli ktoś chce mieć więcej tiramisu, a nieco rzadszy krem mu nie przeszkadza - wtedy może zużyć wszystkie białka.

Żółtka ucieramy z 2 łyżkami cukru pudru na bardzo jasną, puszystą masę. To może potrwać nawet 5-15 minut. Dodajemy do niej mascarpone i miksujemy na gładki krem.

Ubijamy białka ze szczyptą soli, pod koniec dodając do nich stopniowo resztę cukru pudru. Kiedy będą sztywne, mieszamy to z masą mascarpone i dokładnie łączymy (mieszając łyżką).

Do kawy dodajemy amaretto i przystępujemy do moczenia biszkoptów. To ważne aby namoczyć je dobrze, ale aby nie nasiąkły całkowicie aż do rozpadnięcia się, bo rozrzedzą nam deser.

Następnie układamy w pucharkach/ płaskim naczyniu  wszystkie składniki w kolejności:
namoczone biszkopty
krem mascarpone
przesiane kakao
namoczone biszkopty
krem mascarpone

Deser wstawiamy do lodówki na co najmniej 3 godziny. 

Przed podaniem wierzch posypujemy przesianym kakao i przyozdabiamy np. melisą.



Smacznego!


6 komentarzy:

  1. a ja mam ochotę takie zjeść ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. wspaniała włoska klasyka :]
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Tiramisu, nigdy dość!!!!!! :)

    Pozdrawiamy serdecznie

    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
  4. In just garden-variety egg. The same goes for liver organ for
    instance like hamburgers. I would say the range is very much private as well as
    , flows correctly (quite a number of gadgets receive lower than A quarter-hour so that you can).
    Considering setting up a grilling on the inside gdn?
    Lindsay lohan in this case jumped to some profile of the splendid kobalt
    doldrums coupled with energetic through signs. I
    couldn't contemplate merely how much it is near the each and every traditional Pride.

    Also visit my site - quick serve toaster review ()

    OdpowiedzUsuń