niedziela, 27 maja 2012

Tarta z mascarpone i truskawkami

Ja też nie byłam wczoraj oryginalna i podobnie jak wiele innych osób (co widzę chociażby po wczorajszych wpisach na durszlaku), podarowałam mamie coś słodkiego z dodatkiem truskawek. A że miałam bardzo mało czasu na przygotowanie czegoś, to postawiłam na bardzo prostą i szybką w wykonaniu tartę.


Składniki:
1,5 szklanki mąki pszennej
ok. 125 g masła prosto z lodówki
1 żółtko
ok. 50 ml zimnej wody
kilka łyżek cukru pudru


Masa:
1 opakowanie serka mascarpone
ok. 2 łyżki cukru pudru
1 łyżka domowego cukru z wanilią


+ truskawki

Ciasto kruche przygotowałam z tego przepisu, zamieniłam w nim tylko mąkę pełnoziarnistą na zwykłą pszenną i oczywiście przygotowałam w wersji słodkiej, czyli z cukrem pudrem. I piekłam je trochę dłużej 15 + 10 minut, żeby dobrze się przyrumieniło, bo w przeciwieństwie do tart z pieczonymi dodatkami - dla tego to był jedyny czas w piekarniku.



Serek mascarpone zmiksowałam z cukrem pudrem (ilość "do smaku", żeby nie było za słodkie) i domowym cukrem waniliowym.
Masę z mascarpone wyłożyłam na upieczone i wystudzone ciasto, na to truskawki i gotowe :).

Mama powiedziała, że niebo w gębie ;)


6 komentarzy:

  1. cudowne słodkie połączenie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Szybka i przepyszna tarta! A czy prosta? hmm, nie każdemu udaje się stworzyć takie smakowite dzieło;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prosta prosta :) nie ma co tutaj zepsuć :) dodam jeszcze, że aby było szybciej - ciasto można włożyć do zamrażalnika zamiast do lodówki, moje siedziało w nim dosłownie 10 minut, a i tak było kruchutkie :)

      Usuń
  3. Proste i szybkie! A jaka przyjemność... Zanotowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam mascarpone....mmm az slinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. idealne połączenie smaków, mama na pewno była zadowolona z prezentu :)

    OdpowiedzUsuń